Mijn organisatie en ik

We formuleren de zogenaamd WHY – HOW – WHAT van een organisatie, of anders gezegd een missie, een visie (kerninzichten), organisatiewaarden en de impact die we willen maken. Je medewerkers hebben zo hun eigen WHY – HOW – WHAT. En als je wilt weten of ‘’alle buikjes aangehaakt zijn’’ – zoals Edmée dat zo mooi benoemt – dan is het goed om zicht te krijgen op hun passie, hun talenten, persoonlijke waarden en waar ze regie op willen nemen.

Medewerkers willen hun passie kwijt kunnen in de missie van de organisatie, het zingevend perspectief moet kloppen. Ze willen hun kwaliteiten en talenten kunnen inzetten binnen de way-of-working, de leidende principes, van de organisatie.

Past mijn organisatie echt bij mij en kan ik al mijn talenten inzetten voor de doelen die de organisatie nastreeft? Kunn vangt alle benodigde elementen in een Lemniscaatmodel, want ze moeten allemaal blijven kloppen om je echt verbonden te voelen.

Hun persoonlijke waarden moeten goed aansluiten bij de organisatiewaarden om te voelen dat het klopt. En wanneer eigen regie past bij de impact die de organisatie wil maken, dan kunnen ze zich ook verbinden aan de koers, de strategie. Zo kunnen medewerkers ook concluderen ‘’dit is mijn clubhuis en hier hoor ik thuis’’. Of niet.

Dit is een hele mooie en zinvolle invulling voor een teamdag waarbij we interactief met de medewerkers aan de slag gaan om ze te laten beleven hoe verbonden ze zijn. Uitgangspunt is wel dat het organisatiedeel helder is voordat er aan het linkerdeel van dit lemniscaat gewerkt kan worden.

“Je moet weten waarin je gelooft, voordat je kunt doen wat je belooft”

Wil je weten hoe we dat doen?

Neem dan contact op met Guido op:
[email protected] of 06 15 13 92 74.

business coach in een net pak zit ontspannen op een bank en praat aan de telefoon met uitzicht op de stad.